Velosipēdi ar elektrisko papildpiedziņu pasaules mērogā itkā nav nekas jauns, taču Latvijā dzīvē uz ielām pagaidām tomēr tie ir liels retums.

Taču sagaidāms, ka situācija drīz mainīsies- elektrovelosipēdu piedāvājums un pieejamība mazpamazām aug un aug arī to tehniskās apkopes un rezerves daļu pieejamība, kas nav mazsvarīgi. Tā šī gada pavasarī līgumu par Čehijā projektētu AGOGS markas elektrovelosipēdu izplatīšanu ar Čehijas elektrovelosipēdu ražotāju "Ekolo.cz s.r.o" noslēdza SIA "Ķemeru takas", līdz ar to Latvijā pa drošiem kanāliem, ar pilnu ražotāja garantiju un rezerves daļu un tehniskās apkopes atbalstu nu ir pieejami kvalitatīvi elektrovelosipēdi par saprātīgu cenu.

Veloprieks.lv uzskata, ka elektrovelo ir interesants attīstības virziens velomobilitātē, tāpēc drīzumā izveidos atsevišķu šiem jautājumiem veltītu rubriku- sekojiet jaunumiem!

 

Pēc virknes starpgadījumu un, iespējams, piekāpjoties velobraucēju sabiedrības argumentiem, Rīgas pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" nolēmis spert soļus, lai risinātu izveidojušos situāciju, kas līdz šim faktiski liedza pārvadāt velosipēdus pilsētas sabiedriskajā transportā.

Pašvaldības uzņēmums SIA "Rīgas satiksme" ierosinājis Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejai izskatīt jautājumu par izmaiņām Pasažieru pārvadāšanas noteikumos, kas ļautu pārvadāt velosipēdus sabiedriskajā transportā bez ierobežojuma un bez maksas.

Sagaidāms, ka tuvākajā laikā Rīgas pašvaldība pieņems formālo lēmumu, lai šīs izmaiņas stātos spēkā, taču Veloprieks.lv rīcībā esošā informācija liecina, ka faktiski jau piektdien, 23.martā visi Rīgas Satiksmes šoferi tika informēti par izmaiņām velosipēdu pārvadāšanas kārtībā.

Velobraucēju drošības un izglītības fonds atzinīgi vērtē šo "Rīgas satiksmes" soli un aicina velobraucējus sev piešķirtās tiesības izmantot atbildīgi, tas ir tikai gadījumos, kad velosipēds ir salūzis, kā arī respektēt pārējos sabiedriskā transporta lietotājus un neizvēlēties velosipēdu pāvadāšanai ar pasažieriem pilnus transportlīdzekļus.

 

Kā izrādās, 2012.gada 3.janvāra vakara epopeja ar velo ir parāvusi vaļā galu diezgan lielam maisam. Līdz ar to Velobraucēju drošība sun izglītības fonds lūdz cilvēkus darīt zināmus līdzīgus incidentus, kādi ir atgadījušies ar jums, vai par kādiem jūs esat bijuši liecinieki.

Runa nav tikai par tādiem, kur nosacīti apbižotie ir velosipēdisti, bet arī par tādiem, kur cilvēks ar velosipēdu ir radījis neērtības vai apgrūtinājumu pārējiem sabiedriskā transporta lietotājiem.

Lūdzu, sūtiet pēc iespējas precīzi atainotus notikumu apstāstus (ciktāl iespējams- laiks, vieta, uzvārdi, numuri) uz redaktors[@]virums.lv. Neaizmirstiet norādīt arī savu vārdu un kontaktionformāciju, jo no anonīmiem stāstiem no sērijas "dzirdēju, ka stāstīja" liela jēga nebūs.

Read more...

 

Gada pirmajās dienās notikušais ar mēģinājumu pārvadāt Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā velosipēda rezerves daļas saistītais incidents nav atstājis vienaldzīgu ne tikai velobraucēju sabiedrību, bet arī ārpus tās esošus cilvēkus.

Kibertelpā par šo tēmu izteikto komentāru lielais skaits un komentētāju pozitīvā atsaucība liecina, ka problēma pēc būtības pastāv un tai nepieciešams kaut kāds risinājums.

Read more...

 

Es, Jānis Pļavinskis, ar velosipēdu braucu, gadus gandrīz 30. Iet jau 7.gads kā esmu izveidojis velosipēdu nomu- sākumā Jūrmalā, Ķemeros, pēc tam kopā ar sabiedrotajiem arī citviet Latvijā, un apmēram trešais gads kā esmu pievērsies velo drošības jautājumiem piekrītot būt par Velobraucēju drošības un izglītības fonda valdes locekli kā arī realizējot virkni pasākumu velosipēdu zādzību apkarošanā. Citiem vārdiem- esmu ieinteresētā un iesaistītā puse virknē ar velosipēdiem, to lietošanu un drošību saistītu jautājumu.

Esmu arī lietas kursā par, manuprāt, bet tas ir tikai mans subjektīvais viedoklis, pilnīgi idiotiskiem RP SIA "Rīgas satiksme" (ievērojiet- ne Rīgas Domes!) noteikumiem Nr. INA-NOT/2011/5 "Velosipēdu pārvadāšanas kārtība sabiedriskajos transportlīdzekļos", kas pēc būtības aizliedz velosipēdu pārvadāšanu tūrisma mekas Rīgas sabiedriskajā transportā.

Read more...